neděle 6. srpna 2017

Ztratily se dvě a jen jedna se vrátila : Tichá modlitba- Angela MARSONS


Rok se s rokem sešel a mně se našla další příležitost vytvořit recenzi pro úspěšný knižní internetový obchod, jenž každý z vás určitě zná, Megaknihy. Nejenže se vyznačuje skvělým přístupem, cenami, častou dopravou zdarma a mnohým dalším, ale především co asi netušíte, je přátelská atmosféra kolegů za vší tou těžce pracující oponou. I v tomto případě jsem mohla šáhnout po jakékoliv knize, jenž se na jejich obsáhlé stránce nachází. Vzhledem k tomu, že se v té době na pulty dostala kniha s moji oblíbenou detektivní hrdinkou KimStone, Tichá modlitba. S každou další knihou očekávám něco velkého, něco magického, něco přímo nepopsatelného. Zdali se to podařilo i v tomto již pořadí třetím případě se dozvíte dál...



Kim Stone je pověřená svým prvním velkým případem, který ji bohužel ale žádné potěšení nepřináší. Zmizení dvou nejlepších kamarádek Charlie a Amy je pro jejich rodiny velkou tragédií, jenž se utvrdí příchozí sms zprávou o jejich únosu. Kim Stone bohužel nestojí před obyčejnými únosci, jenž pouze touží po penězích. Únosci si totiž chtějí hrát. Touží po soutěživosti a krutosti. Zatímco jsou dvě malé holčičky pospolu v naprosté tmě plné strachu skoro nahé, jejich rodiče se snaží udělat vše pro to, aby své děti zachránili. Nebrání se zradit ani své nejbližší pro jejich záchranu a veškeré city musí jít v tomto případě stranou.

Rok před únosem Charlie a Amy měla policie na pořadu dne podobných únos opět dvou kamarádek, jako byly právě ony dvě. Naneštěstí celý případ skončil velkou tragédií pro jednu z rodin. Dvě dívky zmizely, pouze jedna se bez zjevných příčin vrátila zpět ke svým rodičům a druhá zmizela beze stopy. Detektiv šéfinspektor Kim Stone odmítá připustit jakékoliv selhání na svém případu. Jediný přijatelný výsledek je pro ni dostat obě dívky bezpečně domů, i kdyby za ně měla položit svůj život. Bohužel sama na vše nestačí a život dívek záleží na odpovědi rodičů, jak moc si cení života vlastních dětí.



Tichámodlitba je již třetím pokračováním mé oblíbené detektivní série s tvrdohlavou a cílevědomou Kim Stone. Přesto na mém blogu žádné recenze na předešlé díly nenajdete, i když musím říci, že knihy Angely Marsons jsou jen lepší a lepší. Po každém čtení jsem byla tak okouzlená a zároveň zaneprázdněná, že první recenze se Kim Stone dočká proto až teď.

Autorka Angela Marsons se již tradičně drží er-formy ze všech možných pohledů jednotlivých postav. Díky tomu se dostáváme až do středu myšlenek samotných únosců a stáváme se tak přihlížeči plánovaní osudu mladých dívek. Středně dlouhé a ne příliš složité věty jsou milým dárkem při čtení těžkého příběhu jako je tento. Velké množství krátkých kapitol je možná pro některé čtenáře šokující, ale má to své odůvodnění a vy nemáte problém, kdykoliv od knihy odejít. Což stejně ani nebudete chtít. 

Marsons si pro každou knihu vybírá poměrně zajímavé náměty. Minulý příběh se zabýval psycholožkou, která namísto pomoci nutila své pacienty vraždit. Už po druhé knize jsem si myslela, že mě autorka nemůže ničím překvapit, ale naštěstí je opak pravdou. Nemohu ale lhát, kdybych tvrdila, že autorka díl od dílu nepřitvrzuje, což například pro mě není vůbec na škodu.

Únos malých holčiček je čím dál častěji používán jako námět pro psaní knihy, což se nemusí vždy vyplatit a proto jsem ráda, že jsem se zatím setkala s autory, jenž znají míru snesitelnosti průměrného čtenáře a fanouška. Začátek Tiché modlitby, myšlena teď část únosu, je značně podobná novému filmu Split, ve  kterém jsou uneseny dívky o něco starší než dívky v Tiché modlitbě a musí sdílet jednu společnou místnost ve které plní úkoly pro svého únosce.

Za co jsem v každé knize byla Marsons vděčná byla její schopnost hry se slovy při popisování zvlášť krušných a emocionálně silných momentů. Jak již bylo řečeno, autorka se nevyžívá v přílišných krvavých scénách, přesto díky jejímu umu přesně víte, co se stalo a co se děje. Bez zbytečných násilných detailů a znechucených tváří čtenáře.   

Kim Stone se díl od dílů navzdory své minulosti dostává do větší pohody díky níž se dokáže v těžkých chvílích více ovládat nejen před svým- často mačkajícím antistresový míček – šéfem. V porovnání s první knihou je tento posun více než do očí bijící. Díky bojování za spravedlnost je Kim oblíbenou postavou z celé série a je těžké ji neobdivovat. Vedlejší postavy dostávají svému jménu a stejně jako Kim dostávají do větší pohody. O únoscích moc mluvit nemohu, abych neprozradila příliš, ale na rozdíl od předešlých knih mě zde dokonce napadl. Myslím, že to nebude problém ani pro většinu čtenářů. Autorka si dávala pozor, aby jste na to jen tak nepřišli a dokonce v knize není ani žádná nápověda, ale v této knize dejte na šestý smysl a pocity. To je to pravé vodítko k němu.


Angela Marsons a Kim Stone je dvojice od které nebudete moci při čtení odejít. Budete si říkat, že posledních pár stránek a jdete, ale pravda je, že kniha Vás nepustí. Bude Vás držet až do poslední stránky díky čemuž budete v její pasti. Tichou modlitbu budete milovat od jejího začátku do jejího konce. Na oficiálních facebookových stránkách se Angela Marsons chlubí psaním již osmého dílu. Tak doufám, že zbylé knihy vyjdou brzy i u nás. Pokud ano, musím si koupit ještě větší knihovnu, než mám teď.  Příjemné čtení milovníkům kvalitního a detektivního počinu

Oficiální stránky Angely Marsons 




Knihu Kim Stone: Tichá modlitba můžete zakoupit přímo ZDE.






Moc děkuji Megaknihám za další příležitost podílet se na psaní recenze pro můj oblíbený knižní shop. Knihy Kim Stone jsou skvělé a nemohla jsem si vybrat lépe.


Srovname.cz  
vám poradí, kde nakoupíte knihu 
nejlevněji.

Originální název : Lost Girsl (2015) Spisovatel: Angela MARSON
Nakladatelství : KNIŽNÍ KLUB,2017

Počet stran :424
Vazba : detektivka, román
Žánr : vázaná s přebalem
ISBN :978-80-242-5811-9


ANOTACE

Ztratily se dvě.
Vrátí se jen jedna.
Ti druzí mají smůlu.
Jejich holčička zemře…

Zmizení Charlie a Amy, devítiletých nejlepších kamarádek, znamená pro jejich rodiny tragédii. Textová zpráva potvrzuje to, čeho se všichni obávali: obě se staly oběťmi únosu. Další esemeska jim však vyrazí dech – nutí rodiče postavit se proti sobě a bojovat o život svého potomka. V tu chvíli se do případu vkládá Kim Stoneová a její tým.Zdá se, že tentokrát budou mít co do činění s neobyčejně krutými zločinci. Klíč k případu však nejspíš tkví v temné rodinné minulosti. Čas se však krátí a Kim nechce dopustit, aby něčí dítě zaplatilo za chyby dospělých nejvyšší cenu…

6 komentářů:

  1. Díky za recenzi :-) Na knihu se moc těším. I když téma malých ztracených holčiček asi nebude úplně snadné (aspoň pro mě). Teď jsem nedávno dočetla konečně Ďábelské hry a musím říct, že jsem konečně Kim přišla na chuť a ji jako postavu jsem si oblíbila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tema je určitě těžké, ale kvli Kim to určitě vydržíš :D Jjeí postava je skvělá, je to policistka, která se chová jako člověk :)

      Vymazat
  2. Já četla jen ten první díl a hodně mě bavil, musím pořídit i ty další. Nalákala jsi mě :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já prostě miluji Tvůj výběr knih! Vždy, když sem zavítám, tak si hned najdu to pravé pro mě. Bohužel vůbec nestíhám dohánět všechny své knihy a k tomu ještě tyto skvělé poklady... alespoň se nemusím bát, že nastane období "nemám co číst". :D
    Parádní recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá recenze :) Úplně jsi mě nalákala k přečtení, určitě se po knize podívám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Recenze je parádní, krásně napsaná, ale kniha mě i tak moc neláká. Není to můj šálek kávy, přestože u některých knih bych ráda udělala výjimku.:-)
    Přeji srpen plný parádních příběhů.

    OdpovědětVymazat